miiinis

Alla inlägg under februari 2013

Av miiinis - 21 februari 2013 10:52

Kom på att jag inte skrivit något resume av 2012, har inte hunnit med. Har ju varit i Thailand nästan hela januari månad. Så nu när lillan sover kan jag passa på. 

 

Januari 2012:

 

På nyårsafton 2011 fick min bästa kompis mamma en stroke, det var som ett stor fet smäll i ansiktet och ca 1 vecka efter så fick min morbror en hjärnblödning, som han inte klarade. Å det var yttligare en stor fet smäll. Samma dag som Kjell begravdes så gick Pia bort, tror aldrig jag har gråtit så mycket under en å samma månad. Så i Januari, så var jag iväg på 2 begravningar. Å vilken jävla start på nya året.

 

 

 

Mars:

 

Det var då jag blev fast, i fototräsket alltså    Köpte nytt objektiv till kameran å sen var jag fast, vet inte huuuuur många kort jag tog egentligen, men måååååånga var det. 

 

Sen en tidig morgon när jag åkte till Grums för att hämta Jonny, fick jag se ett lodjur!!! Fatta va häftigt det var, den stunden kommer jag aldrig att glömma.

 

   

 

Maj:

 

Min gammelfaster Anna gick bort, så det var yttligare en begravning. Oerhört jobbig även den men samtidigt väldigt ljus å fin

 

 

Juni:

 

Vi bokade resan till Thailand, 7 månaders väntan väntade oss. Jag å Sandra längtade så vi höll på att gå åt, ja, även Jonny längtade till sol, värme å kall öl.


Juli:

 

Då var jag iväg på möhippa för Johanna, å jösses va vi skrattade, vi var väl inte så populära hos henne just då men det tror jag har gått över. Jonny hade svensexa för Lenny, å jösses vilken syn och sen var det dax för bröllopet. Å dom var så fina, Jonny var bestman och jag var fotonörd   

 

     

 

September:

 

Hade familjen Hälge på besök nästan varje dag, att se en stor ståtlig älg på gräsmattan var inget ovanligt, det var nästan mer ovanligt att dom inte kom å hälsade på. 

 

   

 

November:

 

Azlan blev PAPPA!!! 8 små underbara valpar blev det, 4 tikar å 4 hanar. Jag lovar, dom var ätbara hela bunten   

 

 

 

December:

 

Jag var iväg å tatuerade mej, igen, blev supernöjd över dom fina liljorna som Christofer ritade till mej. Har glömt å lagt upp bild här på bloggen på tatueringen, fyyyyyy mej.

 

Var iväg till Stockholm på julbord med jobbet, supertrevlig resa, go mat å kanonsällskap

 

         

 


Sen tog vi det jobbiga men rätta beslutet att ta bort älskade Frank.    Han hade varit lite dålig till och från men nu syndes det verkligen på han, att han inte mådde bra. Så kl 00:15 den 28 dec så somnade han in i husses famn. Det var så fruktansvärt jobbigt att "åka" ifrån honom men samtidigt så vet jag att vi gjorde rätt. Han har det superbra där han är nu, å han har ett vakande öga över oss och är med oss vart vi än är. 

 

 

ÄLSKADE FRANK de Bus    Vi fick äran att ha honom hos oss i 11 1/2 år   

 

Så man kan summera år 2012 som ett riktigt skit år. Men år 2013 har börjat kanon, vi har varit i Thailand och vi har fått hem älskade Fiona, Azlans dotter. Och vi som inte skulle ha någon valp nu, tänk så det kan bli   

 

Det var allt för den här gången, ha nu en riktigt underbar torsdag.

 

Puss å kram!

 

 

 

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards