miiinis

Alla inlägg under mars 2014

Av miiinis - 27 mars 2014 09:21

Förra torsdagen så var Sandra, Tomas, Ninja å Loke upp, så jag tog lite kort på dom. Men korten blev så där, hade bara 1 blixt, pga att den andra blixten har gått sönder. Vi trodde att det var blixtröret som hade pajjat.

 

Vi hade beställt nya rör och lampor till blixtarna, vi var lite oroliga att dom inte skulle komma innan torsdagen men nu hade vi sån tur att dom kom på torsdag dag. Jag åkte till Klingan å hämtade ut paketet, hem å Jonny bytte röret men FAAAAAAN!!!!! Det funkade inte ändå, Jaha, tänkte jag, hur ska detta gå nu då, ska jag använda min externa blixt till kameran (å då blir inte korten bra, har inte lärt mej att ställa in den än) men vi lyckades med att använda bara 1 blixt. Det blir en jäkla skillnad med att bara ha en blixt, men jag slängde iväg typ 113 kort på dom. Jag hoppas att dom är nöjda med dom. Men dom skulle komma upp sen när vi har fixat den andra blixten, så jag får ta kort på dom igen. 

 

Slänger in några kort på Ninja å Loke...

 

Ninja:

 

   

 

 

 

Loke:

 

   

 

 

 

Jäklar vilka sköna ungar! 

 

Detta var allt för nu, ska göra mej i ordning, ska in till Marie å bli klippt. Ska bli såååååå skönt!

 

Ha en bra dag!

 

Puss å kram!

Av miiinis - 13 mars 2014 07:53

om att fota ett bröllop i maj. Gissa om jag blev glad när hon frågade mej, så nu hoppas jag verkligen att vi lyckas med att ta kort bra kort. Genast efter att jag hade fått frågan, började tankarna genast att snurra, hur vi skulle ta korten, vad jag skulle ha för inställning på kameran. Jonny är duktigare än mej på inställningar, så det känns supergött att han också är ledig den dagen, så han kan följa med å ta kort han också. Det ska bli såååååå himla kul, bara att få frågan att ta kort på deras stora dag. Så nu hoppas jag verkligen att jag lyckas med detta. 

 

Så jag ska ta å bestämma en dejt med personen i fråga någon dag, så vi kan planera hur dom vill att vi ska ta korten. Och även åka dit dom ska gifta sig å ta testkort, så man vet lite hur man ska ställa in kameran, vinklar osv...

 

Idag så hade jag sovmorgon, å när tror ni jag vaknade då?! Jo vid 7, inte kul men men. Fionas uppfödare kommer hit idag och då har dom även med sig lilla Anita, Fionas syrra. Så det gjorde väl ingen egentligen att jag vakande så tidigt, för jag måste greja lite innan dom kommer. Det är så skönt att ha 2 superuppfödare till våra hundar, både Azzes och Fionas uppfödare är superlättsamma och helt underbara personer. Å det bästa utav allt, är att dom bor inte så långt ifrån oss. Azzes uppfödare bor i Grums å Fionas i Molkom. Så ska man dit å hälsa på så är det ju inte speciellt långt att åka. 

 

Nä, nu har jag inte riktigt tid med er längre, utan måste ta å sätta lite fart. Men vem vet, jag kanske bloggar i eftermiddag.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 6 mars 2014 19:20

att komma på någon bra rubrik när man inte riktigt vet vad man ska skriva om. 

 

Känner mej galet fotosugen, men jag vet inte vad jag ska ta kort på och om den där jäkla   faan ville lysa någon gång, så skulle det säkert vara lättare. Är så jäkla trött på detta jäkla skitväder, grått, grått, regn, regn och åter grått å regn. Inte konstigt att man blir trött på allt, skulle behöva lite energi känner jag nu. Så att man orkar göra något vettigt när man är ledig, men det slutar med att man sitter där i soffan å kollar på tv, byter kanal femtielva gånger, kollar lite i mobilen och bara känner sig allmänt uttråkad. 

 

Idag är det en sån dag, skulle ha varit ledig men var ner å jobbade 4 timmar, sen så hade jag tänkt att städa när jag kom hem, men tror ni att jag har gjort det då?! ICKE! Har druckit kaffe å surfat på mobilen, i och för sig så har jag ju tvättat en maskin och tagit reda på det som var i torktumlaren, men jag hade ju tänkt å storstäda. Men men, det kommer väl andra dagar som man kanske får lust till att gör det. 

 

När jag åkte hem idag, så vid Grönlund, så finns det ett träd som det växer mycket mossa på. Å genast så började jag tänka på hur fränt det skulle vara å få någon sminkad i "mossfärg" och sen att den personen har typ bruna kläder, som smälter in i trädet, och sen ta kort. NÅGON SOM KÄNNER SIG MANAD?!    Ibland vill jag göra sååå mycket men tiden räcker tyvärr inte till. 

 

HALLÅ!!!! Är ni fortfarande vakna eller har ni somnat av mitt helt osammanhängande inlägg? Men det kanske det som en blogg finns till för, att skriva om allt och ingenting på samma gång. 

 

Det var allt för idag!

 

Puss å kram!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards