miiinis

Alla inlägg under april 2014

Av miiinis - 6 april 2014 11:13

Igår så skulle jag ta kort på tranorna som är nere på gärdet, nedanför oss. Gick iväg till en skogsdunge, smög upp där och skulle precis rigga kameran, SKRIK SKRIK! Och så flög dom iväg, jäkla tranor! Mamma hade sagt att dom brukar vara på gärdet nedanför dom, så jag traskade iväg dit men inga tranor så långt ögat nådde. Men sen så såg jag dom! Lite längre bort, givetvis, så jag gick igenom skogen, ut på en skogsväg, såg dom, skulle rigga kameran IGEN, SKRIK SKRIK! Så flög asena iväg igen, å var tranorna jäkligt billiga det vill jag lova. Men jag traskade efter dom, å nu ska ni veta att jag gått igenom hela långsta, över gärderna med kameran med mitt STORA objektiv, å det väger lite om man säger så. 

 

Men sen så såg jag dom (igen) å nu lyckades jag rigga upp kameran å ta några kort, men jag skulle ha viljat varit närmare, men jag lyckades i alla fall få 3 kort på dom. Och det blev ju inga höjdar kort om man säger så, men 1 kort blev så där. 

 

Vad har jag lärt mej av detta? Jo, att nu ska jag ta mej f-n inte ta några mer kort på dom.

 

 

 

Å sen så igår kväll, vilka sitter nere på gärdet å skriker då?! Jo, tranorna! Sitt där å skrik ni, jag tänker då inte ta några mer kort på er.

 

Puss å kram!

Av miiinis - 5 april 2014 08:54

och mörker, kan man få riktigt häftiga effekter. Vi testade innan det hade blivit helt mörkt, bara för att få till intställningarna och då blir det inte mycket för världen men sen när mörkret lagt sig, då jäklar.

 

Jonny gick ut till en liten "ö" nere vid sjön, jag stod kvar på land och startade kamrorna. Med lång slutartid 20 sek, en bländare på f9 och ISO på 80 så blev det riktigt bra. Vi kunde inte ta så många kort, pga att balongvispen flög iväg, plums! Men vi fick till några kort i alla fall.

 

 

Riktigt häftigt faktiskt att det kan bli såna effekter av så simpla grejer.

 

Ha en bra lördag!

 

Puss å kram!

Presentation

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Länkar

Skriv gärna en rad...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards